Sunday, 4 November 2012

zaman budak2.. apa orang ada,kite nak gak !


beratus jenama,beribu gaya dan yang paling gila lagi penghantaran dan pemulangan ke seluruh negara adalah percuma !
haha,pe kes ? ttbe iklan zalora ? ttbe atas kasut budak ? haha.  nih teman nk cerita mai pasal perbuatan teman masa kanak2 ribena dulu. perbuatan dan kesalahan yang sangat di menyampahkan oleh akak dan abg2 kite. perbuatan KASUT BARU SETIAP HARI ! haha. tak caya? tu lah hakikat yg tak boleh di nafikan.

masa kecik sy mmg gila kasut. tk kisah kasut murah ke,mahal ke,kalau cantik tu tetap nk gak. kalau tgk kawan2 puna kasut cantik,nk jugak mcm tu. nak ! kalau tak dapat,meriau 1 rumah. nasib la masa tu kecik lg,dah tu anak bongsu puleee. manje katenyee. wek


duduk rumah bukan p mana pun,kasut buan pakai sgt pon, tp gatal nk beli. lagi2 kasut tinggi,weh,gila weh. lagi2 warna hitam/biru. kalau seliper,mesti nak hok yang pelik2 sket. mcm seliper design api,seliper mata katak. mcm2 lah .

dah tu kan,amk ayah sy bleh plak layankan aje. hehe. pernah 1 peristiwa dalam bas ekspress ke kl. sy dgn mak sy la. kasut tu baru beli. mmg cantik,warna merah, ade lace sket. masa terlena dlm bas,agak kasut tu terpelanting ke mana hala. sobs. tinggal sebelah je :( pastu haritu gak aunty bg kasut baru. haha !


dalam sebulan dua 2 beg plastik besar penuh dgn kasut yang boleh dikatakan condition 10/10. mampu ? haha. pulak tu kan,kalau pegi tadika kasut cikai2 je,pasal takut orang curi.hik .sy tak gila baju,tak gila beg,tak gila la yg lain selain KASUT. dan perbuatan sy makin menjadi2 hingga ke remaja. keluar je,beli kasut. tkde la selalu mcm dlu. beli kasut sorok dlm bilik. takut mak marah. hikhik.

itulah kisah sy dan kasut sy. sekian,terima kasih. haha .wassalam :)





4 comments:

Syimir Yunusi said...

perempuan dan kasut xboleh dipisahkan..

Cik Siti said...

kebanyakkannya merah pink jew.. :P

Nuratikah Abd Rahim said...

hikhik.. laki pun same. tapi kasut laki lg mahal :p

Nuratikah Abd Rahim said...

a`ah. sampai skang warna tu je yang dak2 minat