Saturday 25 August 2012

terlalu menunjuk pasangan ?

em, sejak2 ni terlalu ramai remaja seusia saya yang terlalu taksub dengan pasangan masing-masing. sy tak menyatakan sy terlalu baik untuk bercakap tentang perkara ini, tetapi pada sy, sy berhak untuk bercakap.

kadang2 ada juga sy menegur dari segi mengupdate status di facebook, tetapi ada saja pihak yang tak suka. memang bnyk sekali yang sebegitu dan pabila ditegur, dimaki hamun.

mcm contoh, gambar berpelukan dengan pasangan mereka di tepi pantai, dukung pasangan, aksi hendak bercium dan lain2. hal ini semakin menjadi2  bila ada pula tukang komen yang bg respon comel,sweet couple lagi lah buatkan remaja tersebut atau org lain nk juga bergambar mcm tu.

terusterang, budak darjah 4,5 pun sudah pandai ! wah ! DUNIA !

tapi tindakan mereka memalukan. nmpk sgt seperti kurang didikan ibu bapa atu terlalu diberi kebebasan yang mutlak. tak salah bersosial, tapi ada juga batas nya.

pada mereka bf/gf adalah segala2nya. tores tangan dgn torehan nama pasangan hanya kerana percaya "HUBUNGAN AKAN KEKAL LAMA"

astaghfirullahalazim. sedarkan lah adik2 awak semua. jgn biarkan mereka makin diawang2ngan. mereka terlalu muda utk semua itu.

No comments: